close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך להפיק מקסימום תועלת מהפעלת מכונת כרסום CNC?

מערכת שורשיג תמוז, תשפא23/06/2021

מכונת CNC היא כלי חשוב לייצור של המון מוצרים... איך להפיק ממנה את המירב?

תגיות:
אם תסתכלו סביבכם, בכל מקום שבו אתם נמצאים, סביר להניח שתראו שפע עצום של מוצרים מכל הסוגים. מן הסתם יש ביניהם הבדלים משמעותיים, ולכל מוצר יש מאפיינים אחרים, אבל יש
גם מכנה משותף: כולם, או לפחות רובם המכריע, מיוצרים באמצעות שיטות ייצור מתקדמות וציוד משוכלל. אחת האפשרויות היותר יעילות היא מכונת כרסום CNC וכדאי לדעת מהן היכולות שלה ואיך ניתן להפיק ממנה מקסימום תועלת.

מה זה CNC?
Computer Numerical Control- ובראשי התיבות המוכרים, CNC – הוא בקר חכם. הבקר הזה יודע להפעיל מרכיבים מכניים ובפרט כרסומות. חשוב לציין כי ישנן גם כרסומות ידניות, אבל כרסומות CNC הן אופציה פרקטית הרבה יותר.
בכל מקרה, הבקר יודע להפעיל את המכונה ובכך להביא את חומר הגלם לצורה הרצויה. כדאי לדעת שבכרסום (בניגוד לחריטה) חומר הגלם, שנקרא עוּבָּד, סטטי ואילו האלמנט שמבצע את פעולת הכרסום נע. בקרים בסיסיים יודעים להניע את הראש המכרסם שמאלה וימינה, למעלה ולמטה ופנימה והחוצה, כלומר תנועה על שלושת הצירים הבסיסיים X, Y ו-Z. יש גם בקרי CNC משוכללים יותר שמסוגלים גם להטות את חומר הגלם.

היתרונות של מכונת כרסום CNC
מכונות כרסום CNC מתאפיינות במספר יתרונות משמעותיים מאוד בהשוואה לכרסומות הידניות. ראשית, רמת הדיוק שאפשר להגיע אליה באמצעות כרסום מבוסס CNC גבוהה בהרבה מזו שניתן להגיע אליה באופן ידני. גם אנשי המקצוע המיומנים ביותר שיש לא יכולים לייצר רמת דיוק של אלפיות המילימטר – ואילו מכונות ה-CNC שמכרסמות חומרי גלם שונים כן.

יתרון שני של כרסום CNC הוא היעילות הגבוהה – עם מכונה איכותית ניתן לייצר כמויות גדולות של מוצרים בזמן קצר. יתרון שלישי הוא הפחתת עלויות הייצור, כך שניתן להציע את כל המוצרים האיכותיים במחירים אטרקטיביים.

סוגי כרסום אפשריים באמצעות CNC
תכנות בקר CNC מאפשר לבחור בשיטת הכרסום המתאימה ביותר לסוג המוצר. האפשרויות הן כרסום דיסקה שנועד למטרת חיתוך, כרסום שיכור שמאפשר עיבוד של חריצים, כרסום מצח שמיועד לעיבוד משטחים וכרסום אצבע שמתאים גם למטרות חיתוך, גם לגימור וגם לחירוץ עמוק. כמו כן ניתן להגיע עם CNC לכרסומים לא סטנדרטיים ולצורות ייחודיות.

הפעלה מדויקת של מכונה משוכללת
ה"סוד" של שימוש מיטבי במכונת כרסום CNC הוא שילוב. שילוב של מכונה איכותית ובעלת יכולות מתקדמות ומגוונות עם הפעלה מיומנת שלה. איש המקצוע שמפיק מהכרסומת האוטומטית את המקסימום האפשרי הוא תכנת CNC – כלומר מי ש"מלמד" את הבקר מה הוא אמור לעשות כדי להגיע למוצר הסופי המבוקש. התכנות מתבצע לרוב באמצעות שפה שנקראת G-Code וכשהתכנות מדויק התוצאה הסופית מושלמת וגם תהליך העיבוד השבבי עד לקבלת התוצאה הוא הטוב ביותר האפשרי, הן מבחינת זמן והן מבחינת ניצול חומר הגלם והעלויות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה